Het is niet de bedoeling dat je zoethout gaat roken, als je wilt
stoppen met roken.

Zoethout blijkt een goed alternatief te zijn om te stoppen met roken.
In zoethout zitten bepaalde chemische stoffen die de zin in een sigaret doen verminderen.
Zoethout heeft ook een rustgevende werking.
Je kan bijvoorbeeld zoethout thee drinken.

Maar zoethout kan ook helpen bij de andere ontwenningsverschijnselen. Als je stopt met roken mis je in het begin iets om in de hand te houden en in je mond te stoppen. Hierdoor gaan mensen die stoppen met roken meestal meer snoepen en worden daardoor dikker.

Je koopt zoethoutstokjes. Knipt deze af ter grootte van een sigaret en gebruik deze als nep sigaret. Op deze manier heb je iets in je handen om mee te spelen en heb je dus geen tijd om te snoepen. De bestanddelen die vrij komen door het kauwen op het zoethout verminderen dan ook nog eens de zin in een sigaret.
Het zoethout overbrugt op deze manier de ontwenningsverschijnselen van de nicotine als je stopt met roken.

Maar je gaat dat stokje dus niet aansteken en oproken, want dat werkt niet.

http://www.infonosity.be/gezondheid/stoppen-met-roken-met-zoethout.html

Toegevoegd na 2 minuten:
En verder is zoethout best gezond, als je niet overdrijft.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/104040-de-geneeskracht-van-zoethout.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Mocht je toch een manier vinden om het op te roken: Het wordt al toegevoegd aan veel sigaretten en dat is niet gezond.
Zoethout wordt over het algemeen beschouwd als veilig voor gebruik in voedingsproducten en cosmetica. Dit betekent echter niet dat het ook automatisch veilig is om in verbrande vorm te inhaleren. Bij de verbranding van zoethoutextract worden verschillende giftige stoffen gevormd, waaronder een aantal bekende kankerverwekkende stoffen (bijvoorbeeld benzeen), of stoffen die mogelijk kankerverwekkend zijn (bijvoorbeeld aceetaldehyde). Andere giftige chemische stoffen die worden gevormd zijn bijvoorbeeld tolueen en fenol; deze stoffen kunnen voor de gezondheid schadelijke effecten veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Je kunt niet algemeen stellen dat zoethout gezond is, want het heeft namelijk invloed op de bloeddruk (die gaat erdoor omhoog). Daarom wordt aangeraden niet meer dan een halve liter zoethoutthee per dag te drinken. Hoeveel stoklengte dat is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea: Daarom zeg ik ook, als je het niet overdrijft. J3dan: kijk naar de laatste alinea van mijn antwoord.