Mag je als alcoholist een praline eten met likeur?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Dat is een vreemde vraag. Een alcoholist mag alles drinken (en eten).

Antwoorden (2)

Als alcoholist mag je dat zeker, als alcoholist in herstel niet. Zelfs dat kleine beetje alcohol kan namelijk de zucht naar drank weer doen oplaaien.
Ook zal de acoholist in herstel die refusal of antabuse gebruikt zich flink ziek gaan voelen, zelfs na een minieme hoeveelheid alcohol.
Toegevoegd op 30 mei 2020 11:24: tekst
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Volgens mij blijft een alcoholist een alcoholist, ook al drinkt hij al jaren geen alcohol meer. Ik weet uit mijn eigen omgeving dat 1x een klein beetje alcohol de zucht naar alcohol al kan doen oplaaien. Ik raad dus af om pralines met likeur te eten.
Rieneke1
3 jaar geleden
@Pieterke, dat is ook precies wat ik zeg.
Je kan goedkope likeurpralines vinden met amper 0,2 gram alcohol in, maar een praline van bijvoorbeeld Leonidas (0,5 gram) of Mon Chéri (0,67 gram) is direct een stuk straffer.
Er zit dus alcohol in, als je ervan wilt afkicken moet je ze niet nemen. Als je alcoholist bent, mag het wel maar zal de dosis te weinig zijn om er iets van te merken.