wat is er aan te doen aan de sigaretten geur?

ik woon in een straat waar veel turken wonnen en die roken veel sigaretten en het is een kleine straat en wanneer ze savonds met hun wagens parkeren laten ze hun peuken achter ik weet daar daar niets tegen te doen is maar ik krijg wel telkens die geur en stank binnen in mijn huis. is er een middel dat ik kan gebruiken om buiten de geur te verdrijven om de stank van die sigaretten te verwijderen zo dat die niet in mijn huis komt?

4 jaar geleden
4.1K
paulus811
4 jaar geleden
Zeg het eens tegen de wijkagent. Peuken op straat achterlaten is asociaal en strafbaar.

Antwoorden (3)

Er zijn speciale kaarsen met 'anti-tabac' als geur. Hoe effectief die zijn weet ik echter niet. Al lijkt me dat wel de beste oplossing alleen al aan de naam.
Maar andere overheersende geuren, die jij misschien wel goed vind, kan je ook proberen. Wierook blijft ook goed hangen.
En van anderen heb ik ook al horen zeggen dat febreze echt goed werkt om de stank weg te halen. Moet je natuurlijk van zo'n spuitbussen houden.

Dat zijn de drie eerste dingen die mij te binnen schieten en je zeker eens kan testen. Heel duur zijn ze niet.
Die dingen zijn natuurlijk voor binnen. Dat kan al helpen.

Voor buitenshuis gaat het al moeilijker zijn.
Ik weet dat veel mensen azijn gebruiken als neutralisator. Maar of een schaaltje azijn gaat helpen aan je voordeur. Dat betwijfel ik.
Sinaasappel met kruidnagel in geprikt is ook zo iets dat ze doen. Al leggen veel mensen het ook binnen. Misschien op de vensterbank dat het ook helpt.
Verder zijn citroen, eucalyptus ook geliefd voor hun geur verbeterende kwaliteiten. Maar daar heb ik ook weer net dezelfde bedenkingen.
HG heeft echte 'geurverwijderaars' maar als een half uur na jou spuiten er weer iemand met een sigaret langskomt dan hangt er al nieuwe geur.
Het enige dat echt volgens mij zal werken is wind. En dat kan je niet bestellen.

Ik denk dat je, je probleem binnen gaat moeten aanpakken. Tenzij je buiten de mannen kan overtuigen dat roken ongezond is en ze ermee stoppen.
Toegevoegd op 15 mei 2019 05:43: tekst
4 jaar geleden
Het is en blijft en geur dus je kan er niet veel aan doen. Behalve een andere geur laten overheersen zoals Deodorant of Parfum. Verder moet er gewoon voor zorgen dat er in jou huis niet gerookt wordt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
"Verder moet er gewoon voor zorgen dat er in jou huis niet gerookt wordt."
Heb je de toelichting bij de vraag wel gelezen ? Het gaat juist om rokers buiten op straat die in huis stankoverlast veroorzaken.
Heel goed nagedacht over deze vraag.
Je wilt eigenlijk de stank buiten verdrijven. Dat is zeer moeilijk. Misschien wel onmogelijk.
Heb je misschien een stukje tuin of vensterbank? Indien het kan (niet vernield of gestolen wordt), zou je een aantal winterharde kruiden (in potten) kunnen zetten. Denk aan laurier, tijm, salie...
Deze geven een sterke geur. Zet ze onder het raam en naast de deur. Misschien dat de lucht van sigaretten minder jouw huis binnenkomt.
Verder is lampe Berger/parfum Berger een optie voor binnenshuis.
De aanschaf is prijzig, maar je doet er lang mee. Ik duid dan op de brander.
Indien je deze een paar minuten brandt, ruikt jouw hele huis weer heerlijk.
Zelfs als ik vis heb gebakken, is de geur zo verdreven.
Kies voor een sterk luchtje, zoals amber.
Succes.