Kan je hallucineren door maanzaad te eten?

En als dat kan, hoe werkt het?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.google.com/search?q=maanzaad+hallucineren%3F&oq=maanzaad+hallucineren%3F&aqs=chrome..69i57j0.14126j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Griffin
4 jaar geleden
Het is niet met alle soorten maanzaad zo, maar er bestaat een soort waarvan de zaadjes kleine hoeveelheden opiaat-alkaloïden bevatten. Wat hier zo verrassend aan is, is dat de zaadjes vaak verwerkt worden in de voedselindustrie. Er zijn echter geen gevallen bekend van mensen die begonnen te trippen na het eten van een maanzaadbroodje. Om high te worden van maanzaad heb je nogal veel nodig.

Antwoorden (2)

Van maanzaad kan je niet gaan hallucineren daar voor is de stof te weinig aanwezig en moet je wel heel veel maanzaad hebben gegeten.
4 jaar geleden
popeye
4 jaar geleden
Dat is eigenlijk een beetje dubbel wat je zegt. Het kan niet/het kan wel.
Griffin
4 jaar geleden
@ronron1212: Je kunt er wél van hallucineren, het is een kwestie van hoeveelheid, dus op een maanzaadbolletje niet, maar 1Kg los maanzaad in het mondje wel...
ronron1212
4 jaar geleden
@popeye goed lezen @Griffin een kilo in je mond doe dat eens voor
Maanzaad is het zaad van de papaver. Deze zaadjes (vooral blauw maanzaad) bevatten kleine hoeveelheden opium, waar ook morfine en heroïne van wordt gemaakt. Het blauwe maanzaad bevat o.a. codeïne, morfine, noscapine en papaverine. Je zult nooit hetzelfde effect als morfine of heroïne teweegbrengen met het eten van maanzaad, maar toch is het verstandig om er niet te veel van te eten.
Twee gram maanzaad kan een dopingcontrole al positief doen uitslaan. Het effect van maanzaad kan zelfs 48 uur aanhouden.
Als je in een volière de vogeltjes verwent met blauw maanzaad zal je merken, dat ze een dronken gedrag krijgen.
Ja, hallucineren kan dus wel, maar nooit in die mate waarin je b.v. een opiumpijp rookt.