Heb vast contract gekregen op werk. Heb alleen drugsprobleem, gebruik ook tijdens werk. Hoe stop ik?

Heb vast contract gekregen op werk. zit met een drugsverslaving, gebruik ook tijdens werk. Ben het zat na 15 jaar gebruik. Wil stoppen gaat moeilijk. Wat moet ik doen ? Zieke verslaving

een jaar geleden
1.8K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Neem contact op met je huisarts. Die kan ongetwijfeld doorverwijzen.
Gebruikernaam
een jaar geleden
Heb liever zonder externe hulp.
Pieterke
een jaar geleden
@Gebruikernaam: Misschien is online hulp wat voor jou: https://www.brijder.nl/hoe-wij-helpen/online-hulp/online-behandeling
Yoran11
een jaar geleden
Hallo gebruikersnaam
Ik zou het proberen af te bouwen.
Als u elke dag 1 heel klein beetje minder gebruikt dan word het mischien al beter.
tinus1969
een jaar geleden
@Yoran11, dat werkt niet bij verslavingen. Begeleid cold turkey gaan (dus niet alleen) is de effectiefste oplossing.
HeerVoldemort
een jaar geleden
@Gebruikersnaam
Hulp vragen is nooit iets negatiefs. Hulp vragen is erkenning van een probleem. Dat is juist sterk en moedig!

Antwoorden (1)

Door wat te doen aan onderliggende problematiek. Het ervaren van een leegte, gebrek aan verbinding, onderdrukte emoties, tekorten aan voedingsstoffen, ontregelde hormonen etc. Heb je vaak wel hulp bij nodig. Zeker na jaren gebruik. Eventueel een zelfhulpgroep maar dat vraagt wel eigen inzet. Voor afkicken kan het soms ook beter zijn om je uit je dagelijkse omgeving te zijn, om je even helemaal te focussen op herstel dus even geen werk en misschien ergens intern.
Kan ook goed zijn om het afkicken te ondersteunen met natuurlijke middelen, om je lichaam in balans te krijgen.
Simpelweg stoppen is niet echt de oplossing. Kan zijn dat je dan de ene verslaving inruilt voor de ander.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden