wat gebeurd er als ik elke dag 1 gram cannabis rook?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
14.5K
jodyenboyke
5 jaar geleden
Je kan verslaafd worden en de gevolgen kunnen dan ellendig groot zijn. Ben je emotioneel al niet stabiel dan kan je bij veel gebruik zelfs psychotisch worden....Blijf er vanaf!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
www.drugsforum.nl

Antwoorden (2)

Als je meer dan 2-3 gram hasj of wiet per week rookt, ben je een groot deel of de gehele week niet helemaal actief / helder, ook al hoef je dat zelf niet te merken.
5 jaar geleden
Indien je deze gram verdeelt over een paar joints, rook je toch tussen de 3 en 5 joints per dag. Dan ben je gedurende de dag overwegend stoned. Kun je nog gewoon functioneren?
Behalve dat, is het ook nog prijzig, ongeveer €10,- per dag, en is het ook nog eens slecht voor je gezondheid.
Cannabisrook bevat twee keer zoveel carcinogene (kankerverwekkende) stoffen als sigarettenrook.
Het neerslaan hiervan in je onderste luchtwegen is vier keer zo groot als bij een sigaret.
Cannabis stimuleert enzymen, die kankerverwekkende stoffen stimuleren.
Het enige goede nieuws is, dat dit de kans op longproblemen verhoogt, maar niet per definitie de kans op longkanker.
Het is wel niet het meest recente onderzoek.
Kortom, stoned, duur, slecht voor de luchtwegen.

https://www.drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord/lees-een-antwoord/-/ik-rook-1-tot-2-gram-hash-in-de-week-verspreid-