Waarom ben ik zo moe na het roken?

Ik rook nu al een tijdje alleen elke keer na het roken ben ik supermoe, het is aan de ene kant chill maar aan de andere kant heb ik het gevoel alsof ik elk moment kan wegvallen

(Het liefst geen stomme opmerkingen over dat het heel slecht voor me is want daarvoor ben ik hier niet)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
5 jaar geleden
Sigaretten roken of wiet roken?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ritsuka. Gewoon normale sigaretten/shag
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Er is niets wat je zelf al niet weet, dus idd, stomme opmerkingen, kan je niets mee. Ben je een beginnende roker? Dan kan ik je adviseren, als het nog lukt, stop dan nu. Ik rook zelf al bijna 20 jaar en ik wilde dat ik eraf kon blijven. Je merkt nu al dat het wat met je lichaam doet, en dat kan niet goed zijn. Toen ik nog 15/16 was kon ik makkelijker stoppen dan nu, daarom raad ik het aan. En bedoel dat niet als kritiek of lelijk. Ik heb net mijn schoonmoeder van 66 begraven, overleden aan longkanker, door het roken waarschijnlijk en toch kan ik niet stoppen. Als je al langer rookt, dan vind ik deze verschijnselen heel vreemd. Ik heb dit zelf nooit, wel slapeloos elke keer bij stoppogingen. Heb je dit altijd al gehad, of pas sinds kort? Sinds kort, ga dan toch een afspraak maken met de huisarts. Misschien is er iets aan de hand.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Als je trouwens zeer weinig rookt, of langere tijd niet gerookt hebt, paar dagen bijvoorbeeld dan kan je ook een soort van verdoofd gevoel krijgen van een sigaret roken.
Reddie
5 jaar geleden
Het is de bedoeling van roken dat het je een goed gevoel geeft. Waarom zou je het anders doen?
Als het niet goed voelt lijkt me dat een reden om er niet mee door te gaan. Toch?

Antwoorden (1)

Heel simpel: het roken beperkt de hoeveelheid zuurstof die je kunt opnemen en daar word je moe van.
Het is overigens geen stomme opmerking dat het slecht voor je is, het is een waarheid als een koe.
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
@Crispy,
''beperkt de hoeveelheid zuurstof''
Dat is echt onzin.