Wat is de invloed van MDMA-gebruik vader, op het sperma en het daaruit geboren kind?

En hoelang blijft dat effect als het er is? Of wel stel dat de vader een jaar niet meer gebruikt heeft, is er dan mogelijke blijvende schade/grotere kans op mogelijk defect kind>

5 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

"Het DNA van het sperma kan schade oplopen, en er kan degeneratie van het weefsel in de testikels optreden. De effectiviteit van de sperma die in de richting van het eitje zwemt blijft hetzelfde, maar het aantal zaadcellen kan minder worden." Dat betekent dat de spermacel nog normaal kan voortbewegen, maar er zijn er minder van – wat de kansen op voortplanting vermindert. Ook kan het gebruik van MDMA leiden tot afwijkingen bij kinderen.
Als je na al het bovengenoemde niet te zeer afgeschrikt bent om af en toe flink je feestneus op te zetten, maar je je partner toch nog wat kwaliteitssperma wil geven, kun je volgens Dr. Yazigi het beste ongeveer drie weken wachten. Na drie weken is al het slechte sperma namelijk uit je systeem.
Toegevoegd op 08 juli 2018 09:32: tekst