Ik heb nu 2 weken geen amfetamine gebruikt maar toch zit het in mn urine! Hoe komt dat?

Ik krijg nu 2 keer in de week een uc
En gehad echt gehoopt dat het eruit zou zijn maar toen hoorde ik van iemand dat het toch 6 maanden na gebruik nog trasseerbaar is
Is dat zo en waar heeft het mee te maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Opgeslagen in vetweefsel.
fremar
6 jaar geleden
Maar waarom nog na 2 weken nog in urine te vinden?
tinus1969
6 jaar geleden
Blijkbaar zit het deels opgeslagen in je vetweefsel; van daar uit komt het weer langzaam vrij het bloed in. Het is een klassiek fysisch-chemisch evenwicht.

Antwoorden (1)

Doorgaans 1 tot 4 dagen. Bij chronisch gebruik van amfetamine blijft het langer in je lichaam. Amfetamine wordt meestal geslikt of gesnoven. De effecten duren zo’n 4 tot 8 uur. De stof wordt voor ongeveer de helft onveranderd via de urine uitgescheiden. De rest wordt door de lever afgebroken.

De halfwaardetijd van amfetamine bedraagt (afhankelijk van de zuurgraad van de urine) 8 tot 20 uur. De concentratie van amfetamine in het bloed komt niet helemaal overeen met de effecten die de gebruiker ervaart. Bij een test op amfetamine onderzoekt men of er afbraakstoffen in de urine zitten. Deze afbraakstoffen zijn, afhankelijk van het type test, tot 1 tot 4 dagen aantoonbaar.

Amfetamine is in het bloed tot maximaal 72 uur aantoonbaar.