Kan je een allergische reactie krijgen door in dezelfde ruimte (met airconditioning) te zijn met een roker die buiten een sigaret heeft gerookt?

Een collega zegt dat ze last heeft van allergische reacties zelfs als het een aantal uren geleden is dat een andere collega buiten een sigaret heeft gerookt.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik wil graag weten voor welke stof men allergisch is. En of er oplossingen hiervoor zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Echt wel.. mijn schoondochter kan er al last van krijgen als ze door de stad iemand voorbij loopt die rookt of gerookt heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Rookdeeltjes blijven hangen in je kleding en haren, tot de kleding wordt gewassen en de roker onder de douche is geweest.

Bij een serieuze allergie kan iemand daar dus last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
En ook zonder dat: een roker walmt nog een paar uur na. De roker zelf kan dat niet meer ruiken, en andere rokers kunnen het ook niet ruiken. Niet-rokers ruiken het echter wel degelijk.
Dan heeft je collega wel een probleem. Helaas.
Want je kan wel verbieden in een kantoorpand te roken, echter niet dat iemand thuis eerst wat rookt.

En uiteraard ga ik met de eerdere antwoorden mee: Ja, je kan er zo allergisch voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha hoor deze persoon neemt gewoon de rookwalm mee naar binne. imand die hier gevoelig voor is krijgt hier last van.
airco heet geen invloed, de lucht verlaat de ruimte niet de zelfde lucht wordt aleen maar gekoeld.
en het filter wat daar in zit is een stof filter, maar dit maakt niks uit.