Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verhoogt het verkopen van sigaretten door een jongere diens kans om zelf te gaan roken?

6 jaar geleden
1.5K
Castle
6 jaar geleden
Dit moet wel. Als je een uitstalverbod wilt invoeren zodat deze producten niet meer in het zicht liggen en de verkopen niet wilt doen aan mensen onder de 18 jaar. Een verkoper van 18 jaar bijvoorbeeld wordt bij elke pakje dat hij verkoopt ermee geconfronteerd en zal (in mijn optiek) dus eerder de nieuwsgierigheid hebben. Ik heb veel gevonden over wat men in de overheid wil maar geen FEITELIJK onderzoek over de persoon die zelf de rookwaar verkoopt. Het is dus officieel nog speculatie.
Reddie
6 jaar geleden
Héél erg speculatie, dus.
Mij dunk dat nieuwsgierigheid pas wordt opgewekt als vrienden roken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een verkoper komt er mee in aanraking.
Die verkoper komt ook rokers tegen die de nadelige gevolgen ondervinden. Beetje vergelijkbaar met de foto's van ziektes op de pakjes, alleen dan in het echt, meestal in een eerder stadium.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt af van persoon tot persoon. Sommigen kunnen het verkopen zonder moeite, andere gaan het gebruik van sigaretten na een tijd normaal vinden. De drempel wordt wel verlaagd, een sigaret is immers altijd binnen bereik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Bron?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding