Hoe verminder ik psychische klachten na xtc-gebruik?

Ik heb de afgelopen maand te vaak en te veel xtc gebruikt, namelijk in totaal 4 keer (de eerste keer ongeveer 130 mg, de tweede keer 150, de derde keer 50 en de laatste keer 180). Niet heel erg slim, daar ben ik me van bewust. Daarom ben ik van plan er voorlopig mee te stoppen, maar ik ben bang dat ik nogal een dip ga krijgen. Heeft iemand tips om dit aan te pakken? Ik ben overigens een jongen van 19 jaar en ik weeg ongeveer 77 kilo.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gezond leven, ook je organen hebben een tik gekregen en dat heeft ook psychische effecten. Verder: magnesium, vitamine c, multivitamine, en 5-htp.
Waarbij het bij de psychische klachten vooral om magnesium en 5-htp gaat. Deze stimuleren de aanmaak van serotonine.
5-htp is wat krachtiger, maar er zitten ook wat nadelen aan. Magnesium(citraat) is veiliger.
tinus1969
6 jaar geleden
Heb je nu al klachten? wanneer heb je voor het laatste gebruikt? Wie weet; er is grote kans dat je helemaal geen klachten krijgt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb gisteren voor het laatst gebruikt en nog niet echt klachten, al voel me ik wel wat wazig en vermoeid. Bedankt voor de adviezen, trouwens! Zijn de nadelen van 5-htp groot?

Antwoorden (1)

Hallo,

Uit ervaring weet ik dat voeding dat is verrijkt met L-tryptofaan de Serotonine (Het geluksstofje) voorraad in je hersenen weer snel zal aanvullen. Dit zit bijv. in melk en/of bananen. L-tryptofaan is een voorloper van 5-HTP en dat word weer direct omgezet in Serotonine. Je kan bij de Tuinen ook speciale pillen halen met 5-HTP hierdoor zal je serotonine voorraad nog sneller worden aangevult en de XTC dip zal worden verminderd ook een bijkomend voordeel is met dit middel dat de trip weer intenser word (zoals de eerste keer)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Een eventuele volgende keer dus niet teveel xtc nemen.
Ook nooit 5-htp combineren met xtc, pas de dag erna nemen.