is een sigaret slecht voor je gezondheid als je ze niet inhaleert?

ik vroeg het me gewoon eens af ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij juist andersom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken is sowiezo zinloos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toch bezig bent, slik dan die hele zooi in. Dan heeft zeker niemand er last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lache man

Het beste antwoord

Behalve longkanker en hart- en vaatziekten veroorzaakt het roken van sigaretten ook een verhoogde kans op lip- tong- en keelkanker. Als je denkt dat je niet inhaleert komt er toch een verrassend grote hoeveelheid rook toch in de longen terecht - direct, doordat niet alle rook uit de mond verdwenen is bij de volgende inademing, en indirect, omdat je bij die inademing je eigen rook weer naar binnen haalt....
De andere effecten van het roken zoals de afstomping van de reuk en smaak worden er ook niet minder van.
Kortom: Ja, het is nog steeds slecht. Misschien iets minder slecht dan wél inhaleren, maar het beste voor de gezondheid blijft toch om frisse lucht in te ademen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sigaretten zijn altijd schadelijk maakt niet uit hoe je ze rookt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat weet ik, maar ik vroeg me af of het veel minder schadelijk is als je ze niet inhaleert
Ja dat os schadelijk net zoals een pijp of sigaar roken. Ondanks dat je niet inhaleert is de kans op keelkanker groter dan wanneer je niet rookt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is ook slecht voor je. Meeroken is ook slecht en deze mensen hebben geen sigaret in hun mond. Jij rookt als het ware dan nog steeds mee van je eigen sigaret al inhaleer je niet gelijk, je krijgt toch de rook naar binnen. Of je moet het buiten doen. Maar ook dan is het zo dat al inhaleer je niet, je er nog steeds Keel-, mond- en slokdarmkanker door kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rook komt toch in je mond. Heb je wel eens tongkanker gezien?Afschuwelijk!

Als je niet inhaleert, maar die sigaret alleen voor de stoerheid nonchalant vasthoudt, gelijk kappen. Zonde van je geld.