wat is de drug krokodil?

ik moet een folder maken over krokodil (dat is een bepaalde drug) maar ik heb geen idee wat het is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer ik bij google "drug krokodil" intyp, dan krijg ik al 30 hits.
Had je daar nog niet gekeken voordat je de vraag hier stelde ?

Antwoorden (1)

Krokodil is de gebruikelijke aanduiding voor zelfgemaakte ongezuiverde en dus sterk verontreinigde desomorfine. Het is een harddrug die als goedkoop alternatief voor heroïne door zijn verwoestende effect veel slachtoffers eist. Krokodil is relatief eenvoudig te maken uit codeïne, met fosfor (uit luciferkoppen of het strijkvlak van het luciferdoosje), een oplosmiddel (meestal thinner), benzine, zoutzuur en jodium.
'Krokodil' dankt zijn naam aan het feit dat bij gebruik de huid schubachtig wordt en groen uitslaat. Indien de gebruiker de ader mist en de drug dus in het vlees injecteert ontstaat al snel een abces en indien die infectie niet op tijd wordt behandeld rot het vlees weg tot op het bot. Gebruikers van 'krokodil' overlijden doorgaans primair aan de lichamelijke gevolgen van de stof en op relatief korte termijn (1 à 2 jaar na het zetten van het eerste shot).
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=JsUH8llvTZo of http://www.documentairenet.nl/review/siberia-krokodil-tears/ Docomantaire over de dodelijke drugs krokodil. Niet voor alle leeftijden geschikt.