opiaten zijn een CATEGORIE verdovende middelen met een pijnstillende en euforie opwekkende werking. Heroine valt in deze categorie, cocaine niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
...plus dat opiaten (en dus heroine) gemaakt zijn van de sappen van papaverbollen en cocaine uit de coca-plant. verder heeft cocaine een stimulerende werken terwijl opiaten een verdovende werking hebben.

Voor meer informatie, zie wikipedia:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heroine is gemaakt van rauwe opium, dat uit de slaapbol (Papaver) komt. Vaak injecteer je heroine en dan kom je in een bewusteloze toestand.
Cocaine is gemaakt van de coca-bladeren van een coca plant. Meestal snuif je cocaïne en dan kom je in een opgepepte toestand.
Enkele andere verschillen zijn:
•Heroine is veel verslavender
•Heroine komt niet veel meer voor in Nederland, cocaïne wel.

hopelijk was dit voldoende antwoord op je vraag.