Wat is het verschil tussen Wiet, Cannabis, Marihuana etc?

Wat is het verschil tussen Wiet, Cannabis, Marihuana, Hasj, Hennep?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.4K

Het beste antwoord

Hasj en weed zijn afkomstig van een plant met de Latijnse naam Cannabis Sativa, kortweg cannabis. In het Nederlands noemen we die plant hennep. Als je de vrouwelijke bloemtoppen ervan droogt en verkruimelt, krijg je marihuana. Marihuana is groen-bruin van kleur en wordt meestal ‘weed’ of ‘wiet’ genoemd. Als je de hars van de plant tot blokken of plakjes perst, krijg je hasj.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hasj bevat over het algemeen een hoger percentage cannabinoïden zoals THC, waardoor mensen het als 'zwaarder' ervaren. Hasj wordt gemaakt van de harskristallen die op een vrouwelijke plant in de bloei over de bloemtoppen en sommige bladeren verspreid zitten. De gedroogde en verkruimelde bloemtoppen worden wiet genoemd.

Andere antwoorden (2)

Hasj, wiet, nederwiet, marihuana, skunk, en stuff zijn allemaal synoniemen voor hetzelfde. Cannabis is afkomstig van de plant van het geslacht Cannabis Sativa (de hennepplant, maar daar bestaat ook een industriële soort van). De vrouwelijke bloemtoppen van deze plant worden geplukt en gedroogd (marihuana of wiet). Van de hars van de bloemen en de bovenste bladeren kunnen door middel van zeven en persen blokken of plakken worden gemaakt (hasj). Verder kan er nog hasjolie worden gemaakt door de THC bevattende delen van de plant in alcohol te weken en dit vervolgens te zeven.

Marihuana bestaat uit op kruiden lijkende bloemtoppen die variëren in kleur van groen tot groen-bruin.
Hasj bestaat uit plakkerige blokjes of plakjes, en varieert in kleur van geel via lichtbruin tot zwart.
Amadea
11 jaar geleden
Wiet is de gedroogde top van een wietplantje.

Hasj is een product van de wietplant, bestaat voornaamlijk uit de thc-kristallen en andere plantdelen, die in de wietplant voorkomen. en is vaak bruin van kleur, en samengeperst in blokjes of reepjes. daarvan is de thc gehalte ook hoger dan van wiet
Marihuana is de hennep die vooral wordt gebruikt voor zijn psychoactieve eigenschappen en bevat ook een hoog percentage, 5 tot 20 procent, THC (de belangrijkste psychoactieve component). Industriële hennep wordt gebruikt voor zijn vezels en zaden, en heeft een THC percentage van 1 % of minder. Industriële hennep heeft daarom nagenoeg geen psychoactieve eigenschappen. Cannabis is het zelfde als wiet.