Kan je wiet roken als je aan de antibiotica zit (flucloxacilline)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
26.3K
Amadea
6 jaar geleden
Als jij dat kunt dan kan dat. De vraag zal eerder zijn of het voor jouw gezondheid verstandig is. Wat mij betreft is het antwoord dan altijd nee.
Ivana
6 jaar geleden
Wiet roken kan in sommige gevallen en bij sommige ziektebeelden zinvol zijn.
Amadea, ik zou zo'n absoluut nee nooit schrijven. Zelfs artsen vinden het in sommige gevallen een goede aanvulling op medicatie of pijnstillers.

Antwoorden (2)

Volgens het Trimbosch-instituut hangt het af van de soort antibiotica.
Het advies is om tijdens de kuur geen canabis te gebruiken. Bij twijfel kun je je arts raadplegen.

Uit bron :
----De gevolgen van cannabisgebruik in combinatie met antibiotica zijn moeilijk te voorspellen. Zij hangen af van het soort antibioticum dat geslikt wordt.
Een succesvolle antibioticakuur is afhankelijk van een stabiele bloedspiegel boven een bepaalde waarde. Een stabiele bloedspiegel hangt onder andere af van een constante afbraak van antibiotica door de lever.
Cannabis vermindert het functioneren van de lever gedeeltelijk, wat effect kan hebben op een aantal antibiotica. Antibiotica kunnen op hun beurt ook de werking van de lever beïnvloeden. Wij raden vanwege deze onzekerheid dan ook aan om tijdens de kuur als voorzorgsmaatregel geen cannabis te gebruiken. Bij twijfel kun je je arts raadplegen.
------
6 jaar geleden
Ja, je kunt gewoon wiet roken als je aan de antibiotica zit, er is geen fysieke belemmering in de luchtwegen die dat voorkomt door inname van antibiotica. Echter of het verstandig is om aan de softdrugs te gaan terwijl je ook medicatie neemt is vraag 2, ik zou bij twijfel niet de huisarts om advies vragen maar het gewoon niet doen. Zit die kuur gewoon nuchter uit, en leg je gezondheid niet in een waagschaal bij dit soort chemie, want ook huisartsen overzien het grote plaatje niet, en als je dan toch advies van een expert wil hebben zoek dan iemand met een graad in de scheikunde.

Dus ja het kan, maar veel beter is van niet....