Is roken van een waterpijp schadelijk?

Er zijn veel verschillende tabak soorten voor waterpijpen, maar ik wil er een die niet schadelijk is. Dus zonder Nicotine, Tabak, en teer. Is SoeX Hukka dit? Of steam stones?

Dit staat er: " Deze "tabak" bevat 0% nicotine en 0% teer maar behoudt tegelijkertijd wel de goede smaak van origineel waterpijp tabak".

Maar is het roken van een waterpijp dan direct niet meer slecht voor je gezondheid? Ik gebruik ook een elektrisch kooltje waardoor er geen schadelijke gassen vrij komen van het kooltje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

bij normaal roken is teer wat het gevaarlijkste is. En nicotine wat de verslaving maakt.

Met waterpijp roken heb je de nicotine niet maar de tabak bevat in sommige soorten zelfs geen teer.
Maar je zegt net al zelf dat de gassen van de kooltjes schadelijk zijn... Zeer schadelijk zelfs want dat is wat je dus inhalleert ...

Maar roken is in alle gevallen niet onschadelijk. of het nou sigaret, sigaar, pijp of waterpijp is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij een elektrisch kooltje ontstaan 100% onschadelijke stoffen, en wanneer je dan tabak gebruikt waar geen schadelijke stoffen in zit / steam stones gebruikt die onder de 16 verkocht mogen worden. Is dit dan Onschadelijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"bij normaal roken is teer wat het gevaarlijkste is. En nicotine wat de verslaving maakt." Bij normaal roken zitten er ook nog letterlijk duizenden andere soorten moleculen in de rook die je inademt.
Teer en nicotine zijn slechts twee van de vele gifstoffen die er in zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kunt u antwoord geven op mijn vraag mmm ?: " bij een elektrisch kooltje ontstaan 100% onschadelijke stoffen, en wanneer je dan tabak gebruikt waar geen schadelijke stoffen in zit / steam stones gebruikt die onder de 16 verkocht mogen worden. Is dit dan Onschadelijk?"

Andere antwoorden (1)

alles wat je inhaleert is schadelijk, of het nu van een waterpijp is of pijp of sigaret, of uitlaatgassen van een auto...
alles wat over je longen komt is schadelijk!!!
dus ook het roken van een waterpijp!