Wat is er mis met mijn tabakskop van mijn waterpijp?

Ik heb gisteren een waterpijp aangeschaft. Spijtig genoeg laat ik het tabakskopje met het openmaken kapot vallen. Meteen naar de Primera gereden en een nieuwe tabakskop gekocht. Meteen viel me wel op dat de gaten in het tabakskopje een stuk groter zijn. Meteen geprobeerd en na het waterpijp roken, trof ik aangebrand tabak aan in de binnenkant van het tabakskopje. Wat is er mis gegaan? Zijn de gaten gewoon te groot of heb ik iets fout gedaan met het tabak?

En weet iemand dan ook toevallig hoe ik dat aangebrand tabak van het tabakskopje af kan krijgen?

Om een goede indruk te krijgen hoe groot die gaten zijn, heb ik hieronder een plaatje toegevoegd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

De gaatjes maken niet uit. Aanbranden zal het altijd. Met een schuursponsje krijg je dat makkelijk weg. Daarna laat je het aardenwerken kopje drogen en kan hij weer opnieuw gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die gaten zijn echt niet overdreven groot. Ik heb diverse koppen en die zijn echt niet anders. Dat je aangebrande tabak aan de binnenkant van het kopje hebt aangetroffen kan komen doordat je de tabak niet luchtig genoeg in de kop heb gedaan. Als het te veel wordt aangedrukt kan er ook minder licht in circuleren, waardoor gedeeltelijke verbranding zal plaatsvinden. Maar die restjes kun je er makkelijk afkrassen met een mesje.
Volgens mij is er dus helemaal niks mis met je waterpijp.