Kan je na 4 weken nog last hebben van xtc?

Beste mensen,

Vier weken geleden heb ik op een feestje een xtc pil genomen. De dinsdag dip was te doen.. maar de echte klachten zijn er nu pas.

Nu 4 weken later heb ik heel veel last van mijn hoofd, hele erge schokken en als ik van links naar rechts kijken vinden mijn ogen het moeilijk om zich te focussen. Daarnaast draait mijn zicht ook mee met de schokken.

Is dit normaal? Is het nodig om naar de huisarts te gaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.7K
Amadea
5 jaar geleden
Van eenmalig één pilletje zulke zware gevolgen lijkt mij niet kunnen. Misschien heb je een aandoening waardoor die last aan je hoofd is ontstaan. Het is verstandig om je huisarts te bezoeken.

Antwoorden (1)

Het is zeldzaam, maar zelfs na het gebruik van één XTC-pil kunnen er dagenlang daarna, nadat de pil is uitgewerkt veemde klachten optreden, zoals trillingen en even niet meer goed kunnen zien.
De ene persoon is er veel gevoeliger voor dan de ander, dat verschilt enorm per persoon. De zgn. dinsdagdip of XTC-dip is een combinatie van klachten die bij een klein aantal gebruikers zelfs weken kan duren.
Zorg je niet goed voor jezelf in de periode dat de klachten optreden dan kunnen deze langdurig aanhouden. Als deze vreemde klachten begonnen zijn nadat je alleen dat ene pilletje XTC hebt gebruikt, kun je contact opnemen met de huisarts, maar nog beter is om contact op te nemen met een medewerker van het Trimbos Instituut.
Wil je dat allemaal nog niet, neem dan in ieder geval contact op met het Medisch Spreekuur Partydrugs
https://www.drugsinfo.nl/publiek/vraag-en-antwoord/resultaten/antwoord/?vraag=35093
https://www.brijder.nl/hoe-wij-helpen/preventie/partydrugs-spreekuur