Drugs (ook wel: verdovend middel, bedwelmingsmiddel, narcoticum, roesmiddel, geestverruimend middel, verboden middel of droog/droge) is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder drogerende (verdovende en/of opwekkende) werking hebben, en die tot verslaving kunnen leiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol is ook drugs, dat vergeten veel mensen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drugs worden meestal in 3 categorieën verdeeld
Stimulerend: deze middelen geven je het gevoel meer energie te hebben en alerter te zijn. de meesten zorgen ook nog voor meer aanmaak van dopamine wat een gelukzalig gevoel geeft. voor beelden zijn cocaine en amfetamine(speed)

verdovend:deze geven je een gevoel van een slaperige roes. ze halen een beetje de scherpe kantjes van het leven eraf.
voorbeelden zijn heroine en andere opiaten. alcohol en slaapmiddelen vallen hier ook onder.

bewustzijnsveranderend:Als je dit gebruikt dan veranderd de stemming en waarneming: de wereld ziet er (heel) anders uit. Voorbeelden van middelen met een bewustzijnsveranderende werking zijn LSD, paddo's en andere tripmiddelen.

dan heb je ook nog overig (die liggen aan de omstandigheden):Het verschil tussen de werking van verschillende drugs is niet altijd goed te zin. Sommige middelen hebben een gemengd effect. XTC is aan de ene kant heel oppeppend, en aan de andere kant verandert het de waarneming. Hasj en weed kunnen, afhankelijk van de hoeveelheid en de situatie, tegelijk bewustzijnsveranderend en versuffend werken.

het gevaarlijke van drugs is dat ze ervoor zorgen dat je je energiek en gelukkig voelt. of juist heel rustig en 'chill'

ik zou zeggen gebruik geen drugs (uitgezonderd van alcohol)
want het is niet leuk om er afhankelijk van te zijn.
maar als je dan toch denkt dat je het een keer wil proberen dan geef ik je de tip: doe het met mensen die je vertrouwd en van een betrouwbare verkoper.(softdrugs)
ik kan je ten zeerste aanraden niet harddrugs te gaan proberen