Wat bespaar je met zelf sigaretten maken?

Nou daar heb ik eerst naar gekeken ook zelf, ik heb een voorbeeldberekening gemaakt op:

[url=http://www.zelfsigarettenmaken.nl/voordeelberekening.html]http://www.zelfsigarettenmaken.nl/voordeelberekening.html[/url]

En het gedoe valt reuze mee, met zo'n Fast Filler machine maak je in 3 minuten een vol pakje. Ik geef toe, met de eerste aanschaf is het niet de goedkoopste optie maar je kan natuurlijk ook gewoon bij de sigarenboer om de hoek een hand apparaat kopen om te testen of je het wel wat vind.

Succes!

groetjes,
Berry

spugertje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dat nou niet een heel gedoe en wat ben je dan
> zo'n beetje kwijt qua kosten?
> Wat het dus eigenlijk scheelt met gewoon kopen.
>
> Rook zo'n pakje per dag maar vind het toch wel erg
> duur worden (roken met 2 thuis). Dus zat te denken
> om ze zelf te maken. Gewoon een shaggie draaien
> vind ik ook niet alles.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon stoppen met die gore gewoonte... Dat scheelt 't meest!

Antwoorden (6)

Op jaarbasis kan dit een paar honderd tot duizend euro besparing opleveren. Echter is dit voordeel in de eerste weken niet terug te verdienen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je spaart je longen, omdat je weinig tijd meer hebt om zelf te roken! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stoppen met roken lijkt me nog goedkoperder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van het merk shag dat je koopt en de sigaretten die je rookt kan het een flinke slok op een borrel schelen.

Echte sigaretten kosten tegenwoordig ca. 20 cent per stuk. Uit een blik shag haal je met een sigaretten-apparaatje ongeveer 200 sigaretten voor ongeveer 16 euro, ongeveer 8 cent per sigaret. Kosten voor de hulzen komen daarbij maar zijn - ook afhankelijk van het merk - peanut, 1 cent of minder, en je hebt natuurlijk de afschrijving van je apparaatje.

Uiteindelijk is het ongeveer dus de helft goedkoper, en hoeveel je daarmee op jaarbasis bespaart is afhankelijk van hoeveel je rookt.

Als je echter met de hand zelf tabak rolt, kun je ze wat dunner draaien. Ik haal zo ongeveer 350-400 sigaretten uit een blik, en bespaar me daarmee meer dan driekwart omdat vloeitjes natuurlijk goedkoper zijn dan hulzen (5x50 voor 35 cent) en ik mijn vingers nooit hoef te vervangen. Het is even wennen hoe je zo moet draaien dat je geen shag in je mond krijgt (puntje) en de sigaret lang en regelmatig brandt (niet te strak, niet te los) maar als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niet meer anders. Sterker nog, ik vind gewone sigaretten niet eens meer echt lekker en sla ze af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een pakje kost tegenwoordig 4.00/4.50.
een blik shag kost 6.50 en kan je 100 sigareten uithalen en een pak hulzen kost bijna niks en kan je 200 sigaretten maken en een sigarettenmaker is eenmalige kosten. kortom je bespaart een hoop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je via het apparaat op normale dikte sigaretten maakt (Er zijn 4 standen) en je rookt 10 sigaretten per dag dan heb je het apparaat na 2,5 maand terug verdiend.

Qua tabak gebruik ik zelf de grote potten van Pall Mall (€13,50), daar heel er je er dan 200 uit. En qua hulzen kan je voor de goedkope van de lidl gaan maar voor een paar dubbeltjes meer heb je gewoon mascotte gold. Scheelt wel degelijk in snaak, de mascotte gold is het zachtst vind ik dan persoonlijk. Die Mascotte Gold koop je ook gewoon in elke tabakszaak voor €1,35 meestal.