Waarmee word cocaïne zoal versneden?

Wat stoppen cocaïnegebruikers (in alle onwetendheid) in hun neus?
Welke gevolgen kunnen deze toevoegingen hebben voor hun gezondheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
39.6K
Rieneke1
13 jaar geleden
ik zie nu gelijk koot en bie voor ogen, die de coke hadden versneden met waspoeder, zodat de bellen uit hun neus en oren kwamen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha!
'Brainwashen', noem je dat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL!

Antwoorden (6)

De bolletjes, die op straat worden verkocht, worden werkelijk waar met alles, dat ook maar een beetje op cocaïne lijkt, versneden. Als het maar wit en in poedervorm is. Van bakmeel tot waspoeder of nog erger. De gebruiker loopt dus kans behoorlijk schadelijke stoffen op te snuiven, hoewel cocaïne natuurlijk ook al enorme troep is. De snuivers lopen dus nogal wat risico, bij het consumeren van een lijntje.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Voor De meesten die het wel regelmatig gebruiken. is het redelijk makkelijk te krijgen. Maar bijna iedereen die het een keer puur heeft gehad nadat ie aldoor versneden heeft gehad, weet niet wat ze moeten voelen en gaan dan meestal weer terug.
Coke wordt versneden met oa paracetamol oid, gemalen glas om het zwaarder te laten worden en nog wat meer dingen. Zowel coke als de middelen waarmee het is versneden zijn niet goed voor je gezondheid. De gevolgen kunnen zijn een aan de binnenzijde verbrande neus, hersenbloeding, bloedingen, zakken van je lichaamsgewicht, permanente waanideeen, uiteraard geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad word er veel troep in gegooit en als het verkeerd pak kan zelfs de dood het gevolg zijn .pure coke kom je bijna niet tegen,

Toegevoegd na 9 minuten:
is toch niet zo moeilijk te begrijpen ,troep kan andere medicijnen zijn bloem noem het maar alles wat wit is
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is wat er wordt gebruikt, niet óf er wat wordt gebruikt.
Dit is dus geen antwoord op mijn vraag...
Cocaïne voor recreatief gebruik is meestal versneden met poeders als bakpoeder, melkpoeder ; suikers zoals lactose, glucose, inositol en mannitol; en lokale anesthetica waaronder lidocaïne of benzocaïne....

Maar vaak wordt er ook speed gebruikt...

Het beste wat je kan doen is gewoon niet snuiven!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cocaïne wordt meestal versneden met suikers als manitol of met sucrose, met stimulerende middelen als cafeïne en met lokaal verdovende middelen als lidocaïne, benzocaïne of procaïne.

Steeds vaker wordt de pijnstiller fenacetine aangetroffen als versnijdingsmiddel in cocaïne. Fenacetine is in Nederland verboden, omdat het bij veelvuldig gebruik ernstige nierschade kan veroorzaken. Een ander versnijdingsmiddel dat sinds twee jaar vaker wordt aangetroffen is Levamisol. Levamisol wordt in de diergeneeskunde als anti-wormenmiddel gebruikt. In meer dan 50% van de cocaïnemonsters die in 2009 geanalyseerd werden door het DIMS (Drugs Informatie en Monitoing Systeem) en het NFI (Nederlands Forensisch Instituut) werd dit middel aangetroffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2e helft jaren 90 was er in de grotere steden in NL veelal sprake van versnijding met rattengif; de politie deed regelmatig straatvangsten van deze 'rat cocaine'. In voldoende hoeveelheid ingenomen, veroorzaakt dit orgaanfalen, interne bloedingen en sterfte. Dat geldt trouwens ook voor coke zonder rattengif; alleen, met een fikse stoot 'vermin-B-gone' eraan toegevoegd treden deze bijwerkingen veel sneller op, en met relatief minder high. Nogal een kat (rat?) in de zak dus voor de gebruiker, 'rat cocaine'.
Ik weet niet of deze kwalijke combi nog veel de ronde doet. Suikers zijn over het algemeen goedkoper als versnijdingsmiddel, en daarbij minder schadelijk voor de gebruiker. Zodat die langer blijft leven, langer blijft gebruiken, en dus meer winst oplevert voor de dealer. Een dealer die kan rekenen, zal dus eerder kiezen voor mannitol, sucrose o.i.d.

Als je je coke stash wilt versnijden, zou ik dit laten doen door een expert; wil je bruikbaar (verhandelbaar) product overhouden dan is het nog lastiger dan je denkt, zo heb ik me laten vertellen.