hoe werkt een laser bij tandsteen verwijderen

Ik vind tandsteenweghalen nog steeds pijnlijk ook al is dat met een ultasonisch apparaatje. Ik las dat het verwijderen ook met een laser kan, weet iemand een adres. Waarom is het gebruik van laser in nederland bij de tandarts niet veel algemener; om gaatjes op te sporen of tandsteen te verwijderen. Is laserapparatuur toch niet zo goed?Zit dat in de kosten ofzo?
Op amerikaanse websites lees je dat het gebruik van laser als apperatuur bijna gewoon is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Het beste antwoord

Hier staat een uitleg over hoe het werkt, van een verkoper van zulke apparaten: http://www.hightechlaser.be/bco/view/nl/1313676-+Gedaan+met+knikkende+knieen+...+%28publiekspers%29+.html

Hier ook wat info over lasertherapie, over meer dan alleen tandsteen verwijderen: http://www.mondzorgkundige.com/?Lasertherapie

Waarom dit niet algemeen is weet ik niet, misschien is de apparatuur (nog) te duur voor veel praktijken? Of misschien zien tandartsen er de meerwaarde (nog) niet van. Vraag het eens aan je tandarts!