Waarom doen kwaaltjes eigenlijk altijd voornamelijk 's avonds meer pijn?? (kiespijn enzo)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
13.3K

Het beste antwoord

Minder afleiding, vermoeidheid en een lichaamstemperatuur die een graad hoger is dan 's morgens vroeg. Van verkoudheid heb je 's morgens meestal meer last omdat je neusholte dan helemaal dichtzit. Maar ontstekingen zijn slopend omdat ze extra energie kosten naast de normale dagelijkse vermoeidheid. Koorts kwadrateert dat proces en pijn is een vorm van lichamelijke stress die ook heel veel energie kost. Vanuit dat perspectief gezien is regelmatig gebitsonderhoud bij de tandarts eigenlijk een energiezuinige oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Overdag heb je vaak veel afleiding en verdring je de pijn daarmee enigzins.
In de loop van de avond kan de temperatuur oplopen en is de afleiding minder en 's nachts in bed is het dan helemaal hopeloos en is alles gericht op de pijn en ben je vaak nog meer koortsachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je overdag druk bent dan voel je de pijn minder .
En als je dan s`avonds moe in je stoel zit dan voel je de pijn echt omdat je gedachten veel meer met de pijn bezig is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij moeheid en verminderde weerstand lijkt de pijn heviger. En als je er op gaat zitten letten is het helemaal erg.
Overdag ben je met heel veel dingen bezig terwijl het 's avonds in de regel wat rustiger is. Je zit bij de tv of je leest. Reken maar dat je het dan extra voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je moe bent, komt de pijn harder aan. Je bent dan ontspannender, na een drukke dag.

Ik heb dit zelf als ik mijn eisprong voel, dan heb ik zeurderige pijn en dan een steek. Ik heb dit 1x 's nachts op de wc gehad en ben toen in elkaar gevallen.