Ik poets me tanden 3 in plaats van 2 keer per dag, kleven daar nadelen aan? O.0

Ik ben 12.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

In principe is vaak poetsen heel goed, ECHTER....

Als jij je tanden poetst binnen 30 minuten nadat je iets zuurs hebt gegeten is dit juist minder goed.

Door het eten (of drinken bijv jus d orange) van zuur wordt je glazuur een beetje zacht. Als je dan poetst kun je het beschadigen.

Als jij 3 x poetst is de kans groter dat het het vlak na het eten doet en raar maar waar (zie boven) dat is dus niet altijd goed.

Voor tussen de middag helpt gewoon spoelen met wat en/of tandenstokers gebruiken ook goed
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja kosten tandpasta ,water ,tijd ,je houd de badkamer bezet ,je borstel slijt !maar voor je gebit is het prima !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In tandpasta zit ook fluoride en teveel fluoride is niet goed. Je krijgt er altijd een beetje van binnen via je slijmvliezen. Fluoride is een opstapelend gif. Gebruik daarom altijd maar een klein beetje tandpasta om te poetsen, en ik denk dat 1 of 2 keer per dag poetsen meer dan zat is. Je kan beter 1 keer goed poetsen dan 3 keer slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 keer per dag is ook het maximum dat je kunt doen
maar toch raad ik je aan voor dit maar 2x per dag te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mits je goed poetst (dus vooral niet te hard en/of met een harde tandenborstel) kan het geen kwaad. Poets je te hard, dan kun je je glazuur (en tandvlees!) beschadigen, waardoor je juist eerder gaatjes krijgt.
Echt nodig is het ook niet, maar weet je zeker dat je goed poetst (overleg eens met de tandarts) en voel je je beter bij drie keer poetsen, dan gewoon doen.