Wanneer is wegtrekkend tandvlees alarmerend?

Ik heb in de onderkaak een tand waarbij de wortel zichtbaar is door wegtrekkend tandvlees.Bij de tand ernaast is de aanzet ook te zien.Mijn tandarts maakte er niks uit en schreef speciale tandpasta voor. Nu, een jaar later, heb ik het nog steeds.Maar een collega van mij is op die manier drie tanden verloren.
Sommigen zeggen dat 'als je wat ouder wordt je tanden sowieso uitvallen'.
Is daar niks tegen te beginnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Ik heb dezelfde problemen gehad.
Mijn tandarts heeft me voor deze problemen doorgestuurd naar de mondhygieniste.
Deze geeft je specifieke tips voor poetsen en vooral stokeren is erg belangrijk.
Ik zit nu al zo'n tien jaar bij de mondhygieniste en mijn tandvlees is niet zichtbaar verder meer teruggetrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Terugtrekkend tandvlees is altijd alarmerend. Het beschermd de tandhals, en daardoor gaat tandrot een stuk langzamer.
Vaak kan je het zelf verminderen door correct te poetsen. Gebruik bv een electische tandenborstel met 'klikmechanisme' welke doorklikt als je te hard drukt, een van de redenen voor tandvlees problemen.