Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

onteking(bobbels) in de kaak/wang? wat is dit?

Mijn vriend had al een tijdje last dat in zijn onderkaak helmaal rechts onderin, wat ook een stuk in zijn wang zit,
Dat er 2 soort van bobbels zitten de ene keer trekt het weg de andere keer is wat dikker, het zijn vrijharde bobbels. maar hij heeft geen last van zijn kiezen.

Het zit dus echt helemaal rechts achterin zijn mond, eigenlijk het stukje tussen de kaak en wang in....

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ook omdat het de ene keer dik is en de andere keer weer slinkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij heeft hij daar verstandskiezen die nog niet 'doorgekomen' zijn, zou dat kunnen? Die spelen af en toe een beetje op. Ik had dat ook vaak op één plek, en toen ik 35 jaar was is er uiteindelijk nog een kies 'uitgekomen'.

Het kan ook zijn dat hij dat stuk kaakbot wel gebruikt bij het kauwen en dat daardoor het tandvlees een beetje opzwelt en hard wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan een ontstoken wortelpunt zijn.
Direct even naar de tandarts gaan voordat het erger wordt.

Hoogstwaarschijnlijk zal hij doorverwezen worden naar de paradontoloog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt op een lymfeklier. Als je ziekelijk bent worden die dikker en harder, en op je kaak heb je deze wel zitten. (Bij mij zijn ze bv altijd vergroot).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook een spontane botuitgroei zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aai dat klint heftig zeg!!!!!! Maar dan kan het toch niet zo zijn als hij dat heeft dat het de ene keer heftiger is als de ander keer?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding