hoelang moet je je nachtbeugel dragen?

Toegevoegd na 18 minuten:
Per ongeluk bij reactie gezet ipv extra uitleg: ben nu 17, wil dit ding wel over een paar jaar wegdoen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
10.5K

Het beste antwoord

De nachtbeugel dient om na een orthodontiebehandeling de tanden op een correcte plaats te houden. Immers, na een orthodontiebehandeling duurt het ongeveer één jaar eer de tanden terug volledig vastgegroeid zijn.

Ook door de groei van de kaken kunnen tanden nog verplaatsen. De orthodont bepaald daarom hoe lang men de nachtbeugel moet dragen.

Vaste regel is meestal: het eerste jaar elke nacht, nadien wordt afgebouwd, en de duur wordt mee bepaald door de groei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je hier beter je orthodontist over kunt informeren. Het is nogal verschillend. Vaak moet de nachtbeugel elke dag en dan zo lang mogelijk. (Veel mensen krijgen het advies om hem zolang te gebruiken tot hij versleten is)