Iemand een tip tegen het bijten op de binnenkant van je wang?

Ik heb een tik, ik bijt (onbewust) vaak de binnenkant van mijn wangen kapot. 's-Nachts draag ik een bitje zodat ik het dan niet kan doen, maar overdag blijf ik het doen. Heeft iemand de tip voor mij waardoor ik eindelijk van deze tik afkom? Het schijnt zo te zijn dat je, door herhaaldelijk je wangen kapot te bijten, een vorm van kanker kan ontwikkelen (gelukkig is dat vrij zeldzaam). Maar goed, hoe dan ook wil ik er van af komen. Ik heb al geprobeerd met een elastiekje aan mijn arm, steeds als ik beet het laten knappen op mijn huid. Maar dit helpt voor mij niets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
14.2K

Het beste antwoord

misschien een rare tip maar bij mij werkte het;

In het begin zoveel mogelijk kauwgum eten over dag!

Dan kauw je daarop en heb je geen erg in je tik, als je daar na een tijdje mee stopt (althans bij mij dan) ben je ervan af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ken ook het gevoel, heb het altijd met mijn lippen gedaan maar ben er nu wel (bijna) af. Alleen als ik erg gestresst of heel erg moe ben dan doe ik het nog. Hoe ik er af gekomen ben... tja, bij mij ging op een gegeven moment de ergernis over afgekloven en zere lippen me zo tegen staan dat ik me er heel bewust van werd en met behulp van lippenstift er uiteindelijk afgekomen ben.

Je kunt 2 dingen doen:
1 BELONEN Beloon jezelf voor elke dag dat het je lukt het niet te doen door bv te zeggen 1 euro per dag en dan spaar je voor eits wat je graag wilt

OF

2 AFSTRAFFEN Voor elke keer dat je het doet moet je iemand anders 2 euro geven...

Als je het lang genoeg volhoudt dan wordt het vanzelf gewoonte...

SUCCES!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Ik houd me aanbevolen voor de laatste optie. In een persoonlijk bericht wil je mijn bankrekeningnummer wel geven...........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg JC... beetje aan de haal gaan met mijn ideeen... Maar ik wil wel met je delen hoor, wat dacht je van de verdeling 95/5 (waarbij de 95 voor mij is...)
Je kan aan je omgeving vragen of ze je erop willen wijzen als je het doet.