2 verstandskiezen getrokken in onderkaak. Nu ontsteking. Wat nu?

Ik ben vrijdag onder algehele narcose van mijn verstandskiezen getrokken.
Nu is rechts zwaar ontstoken. Giga dikke wang. En pijn tot in beide oren. Oorontsteking gevoel. Kan bijna niet slikken. Kaakchirurg neemt het niet echt serieus en ik kan dus nu voor de 4e nacht amper slapen. Wat te doen. Spoelen koelen medicatie helpt niet :-(

Toegevoegd na 10 minuten:
Eersthulp geweest zaterdag op zondag.
Hele zooi medicatie in het infuus en kreeg de mededeling dat ze er niets mee konden verder.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik heb 38,5 verhoging met uitschieters naar 40

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
17.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch morgen maar naar de huisarts voor een antibioticum.
(Alls hij/zij dat ook vindt). Voor nu maar paracetamol, maar dat doe je al natuurlijk.

Het beste antwoord

Vooral voet bij stuk houden in het ziekenhuis. Een botontsteking wil je niet meemaken !
De tip van waterstofperoxide (hiervoor) is inderdaad een heel goede tip. Vraag erom in het ziekenhuis.
In Nederland moet het niet nodig zijn om met een ontsteking te blijven lopen en al zeker niet in je mond. Hartstikke pijnlijk, zoals je nu waarschijnlijk weet.
Niet opgeven dus !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb net zonaal gebelt tot ik antibiotica kreeg.
Nu is het veel beter.
X

Andere antwoorden (4)

Gewoon naar de eerste hulp van een ziekenhuis gaan, daar wordt je zeker geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het tandvlees kan flink ontstoken zijn, wat een vreselijk pijn veroorzaakt. Zolang je geen koorts hebt, is het geen diepere ontsteking.

Ik geef hier maar weer eens (nu voor de derde keer) het advies dat ik ooit van een tandarts kreeg:

neem waterstofperoxide 3%. Een gelijk deel waterstofperoxide en een gelijk deel water. Dus evenveel water als peroxide, hiermee goed spoelen. Heel weeige smaak. Vooral niet inslikken.
Het helpt hardstikke goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een giga-dikke wang, pijn en koorts na het trekken van een verstandskies kan min of meer normaal zijn en hoeft nog niet te duiden op een kaakontsteking. Als het goed is, krijg je extra zware Ibuprofen voorgeschreven om de pijn er enigzins onder te houden.

Heb je een behandelfolder meegekregen van de kaakchirurg? Daar staan jouw symptomen in beschreven en ook wanneer je echt aan de bel moet trekken.

Het is nu woensdag en ik schat dat het vanaf vandaag de goede kant op gaat. Na 'n week zou het een stuk beter moeten zijn.
Zo niet: dan toch de kaakchirurg bellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je geen mondspoeling meegekregen van de kaakchirurg? Vraag er dan alsnog om, of ga het gewoon zelf halen bij de apotheek (je krijgt het toch niet vergoed).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat aangezien het alweer van 2 dagen geleden is...

In gevallen als deze, voet bij stuk houden... Een reactie op het trekken van een kies kan normaal zijn maar als het zo gruwelijk veel pijn doet dan is dat niet normaal... Voor een kaakchirurg is het moeilijk om dit onderscheidte maken via de telefoon... Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om naar de eerste hulp te gaan... Mocht het inmiddels nog niet beter gaan ga dan alsjeblieft gewoon weer terug... Wat iemand anders al zei, in nederland is het niet zodig om zulke pijn te hebben...