Narcose tandarts. Moet er iemand mee?

Hoi. Nou gezien mijn angst gast de kaakchirurg mij onder narcose behandelen. Hij haalt mijn onderste verstandskiezen weg.
Kan ik daarna zelf naar huis rijden en hoe lang na de ingreep mag ik weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dapper dat je gaat! Ik zou gewoon even bellen om de vraag voor te leggen aan de kaakchirug of de afdeling waar z/hij werkt.
Annswers
13 jaar geleden
Ben je al geweest? Laat je nog weten hoe het gegaan is!

Het beste antwoord

Als je het hebt over een volledige narcose,
dan zul je toch ook wel te horen hebben gekregen hoe lang vantevoren je nuchter moet zijn?

Na de operatie ga je naar de uitslaapkamer of verkoeverkamer. Dat is een aparte ruimte vlakbij de operatiekamer. Gespecialiseerde verpleegkundigen zien erop toe dat je rustig bijkomt van de operatie.

Dan ga je terug naar de afdeling.

Je mag je weg als die narcose voldoende is
uitgewerkt.
En dat is per persoon verschillend.
Misschien hangt het ook van het ziekenhuis af, of ze tijd genoeg hebben om je in de gaten te houden.

Als je nog dezelfde dag naar huis mag, zorg er dan voor dat je door een volwassene begeleid wordt en dat je niet alleen thuis bent. Regel vervoer per taxi of eigen auto, maar rijd zelf niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je onder narcose bent geweest mag je in elk geval die dag niet meer zelf rijden. Maar normaal gesproken krijg je die informatie van het ziekenhuis, gelijk met de afspraak.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet gekregen. Anders vraag ik het niet hè ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je slecht voorgelicht, slordig van het ziekenhuis.
jc54
13 jaar geleden
IDD. Je kan zoiets ook al vragen voordat je de definitieve afspraak gemaakt hebt.
Annswers
13 jaar geleden
Houd er ook rekening mee dat je niet kunt bellen als je klaar bent om je op te laten halen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers:
Hoezo niet?
Zeker met een hele narcose, kun je na de behandeling
wel praten, al zal dat wat moeizamer gaan.
Annswers
13 jaar geleden
@Momo, ik heb inderdaad de vraag verkeerd gelezen, ik had zelf plaatselijke verdoving en niemand begreep wat ik zei. Baileyisme zal het ervaren wat er waar is.
Als je al een gesprek hebt gehad met de anesthesist, of dat je dat van het ziekenhuis niet hoeft, kortom, als je niet over deze informatie beschikt zou ik naar en ander ziekenhuis gaan. Dan zit het namelijk bij jouw ziekenhuis niet goed. Voor narcose moeten ze namelijk o.m. eerst een hartfilmpje maken

Toegevoegd na 37 seconden:
En nee, je mag beslist niet zelf rijden. Je bent dan onverzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is aan te raden om iemand mee te nemen die jouw auto terug rijdt!
Bij mij zijn ooit 4 verstandskiezen weggesneden door een kaakchirurg, wel in 2 etappes!
Tijdens de behandeling/operatie ben je bij bewustzijn, maar de narcose/verdoving zorgt ervoor dat het allemaal pijnloos verloopt! Je hoort alleen wat geknars en gekraak + je voelt het duwen van de kaakchirurg!
Daarna ben je niet helemaal fit, en ik vind persoonlijk:niet fit, niet rijden!
Vergeet de pijnstillers niet want als de verdoving uitgewerkt is dan heb je er wel schik van!

Dus mijn antwoord: Neem iemand mee die jou en je auto naar huis kan rijden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, na een narcose mag je zelf niet rijden, dat is dus ook niet op de fiets... Iemand meenemen dus...
Vaak ben je trouwens ook niet in staat om te rijden of fietsen, al zou je het willen aangezien je vaak redelijk snel weer naar huis mag en de narcose nog niet uit je lijf is en je daardoor nog wat duizelig en gedeorienteerd bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mag en wat niet mag, of wat de adviezen zijn, doet er toch niet zo veel toe ?
Vraag een partner / ouder / vriend(in) om je hierbij wat te ondersteunen.
Laat je lekker vervoeren en vervolgens vertroetelen.
Het is vervelend genoeg als je dit moet meemaken.
Je mag ook best gewoon een keer "zielig" zijn hoor.
Een andere keer ben jij weer aan de beurt om een maatje te helpen.