Hoe vaak moet je voor controle naar de tandarts om een goed gezond gebit te houden?

10 maanden geleden
in: Gebit
1K
ronron1212
10 maanden geleden
twee keer per jaar
jc54
10 maanden geleden
Om het half jaar. (Twee keer in een maand tijd is niet de bedoeling)..............
ronron1212
10 maanden geleden
Wat bedoel je er staat 2 x per jaar
SentWierda
10 maanden geleden
@ronron1212: jc54 bedoelt; na 6 maanden weer naar de tandarts.
Een voorbeeld om aan te geven hoe de reactie kan worden gelezen/begrepen. Er zijn mensen die twee keer per jaar met vakantie gaan, in juni en september. Daar zit niet zes maanden tussen.
ronron1212
10 maanden geleden
Lijkt me anders erg logisch 2 keer per jaar dat daar een halfjaar tussen zit.

Antwoorden (1)

Door elk half jaar voor controle naar de tandarts te gaan, blijft je gebit netjes onderhouden en kun je problemen voorkomen. Doordat de tandarts op deze manier tijdig kan ontdekken of er een verandering gaande is in je mond, kunnen jullie tijdig ingrijpen. Als je tandarts in een vroegtijdig stadium ontdekt dat er sprake is van cariës of ontstoken tandvlees, kan hij of zij een behandelplan opstellen en het probleem tot stilstand brengen of zelfs omkeren. Zo kun je relatief eenvoudig pijn en op termijn zelfs mogelijk het verlies van tanden en kiezen voorkomen.
10 maanden geleden