Is listerine na 5 jaar nog goed ongeopend?

Ik vond een fles listerine laatst terug in me assortiment, en hij was nog ongeopend, is nog niet gebruikt. Maar ik zie geen enkele houdbaarheidsdatum op de verpakking? Kan ik die nog gebruiken?

3 jaar geleden
in: Gebit
6.9K
Amadea
3 jaar geleden
Er moet toch ergens een vervaldatum op vermeld staan.
Amadea
3 jaar geleden
Heb je de doos er niet meer van, dan kun je op de fles zoeken naar de melding EXP.
Siri1995
3 jaar geleden
Heb ik al erg vaak naar gekeken op de fles

Antwoorden (1)

Die is nog wel goed. Als er geen houdbaarheidsdatum, vervaldatum of iets dergelijks op staat, dan is het ongeopende product onbeperkt houdbaar.

Na opening geldt het logo van het potje met open dekseltje. Hierin staat een nummer en een M. Het nummer staat voor het aantal maanden dat het product houdbaar is na opening en de M staat voor maand(en)

Ik weet niet zeker of er ook een mogelijkheid is met D of Y (day year) De M is in ieder geval de meest gangbare.
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
Alhoewel ik denk dat het geen negatieve gevolgen heeft om dit te gebruiken, kan het wel zijn dat de werking niet optimaal is. Hier lees ik dat het product 3 jaar houdbaar is na fabricage.
https://nl.iliveok.com/health/rinser-voor-de-mondholte-listerine-samenstelling-soorten-hoe-te-spoelen_128415i15828.html
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ja die site had ik ook gevonden, maar ik vond de vertaling wat vreemd. Ik twijfelde dus of de informatie wel klopte.