Wat te doen om tandvlees in je gebit te verminderen?

Is er een manier om tandvlees te verminderen in je gebid?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
tinus1969
3 jaar geleden
Wat zegt de tandarts hierover?
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ja er zijn praktijken waar je een tandvleescorrectie kan laten uitvoeren. Maar ik zou toch eerst overleggen met je tandarts. Zodat je een betrouwbaar adres krijgt.

Antwoorden (1)

Het enige wat je kan doen is de oorzaken hiervan aan te pakken. Teruggetrokken tandvlees groeit in principe nooit meer vanzelf terug.
De oorzaken kunnen onder meer zijn:
• Overdreven agressief poetsen of flossen. Het is goed om enthousiast te zijn over mondhygiëne, maar onthoud dat het de bedoeling is om vuil te verwijderen, en niet om de tanden schoon te schrobben. Gebruik nooit een harde of medium tandenborstel.
• Een slechte mondhygiëne. Wanneer tandplak niet goed wordt verwijderd, kan dit het tandvlees gaan irriteren, waardoor dit kan terugtrekken;
• Een tekort aan vitamine C en D.
___

Als je bedoelt dat je MINDER tandvlees wilt hebben: volg dan bovenstaande instructies op... ;-( Maar je kunt natuurlijk beter wachten tot het tandvlees vanzelf vermindert. Raadpleeg in ieder geval je tandarts.
SimonV
3 jaar geleden
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Ik denk dat de vraagsteller bedoelt dat zij.hij "teveel" tandvlees heeft, dus te kleine tanden TOV het tandvlees...
Amadea
3 jaar geleden
Inderdaad, zo lees ik de vraag ook. En mijn eerste gedachte erbij was: wacht maar tot je ouder wordt, dan slinkt het vanzelf en worden je tanden steeds langer...