Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor plekje is dit in mijn mond?

Ik ben een gezonde jongen van 17 jaar en heb momenteel een plekje in mijn mond wat enorm irriteert. Het zit er rond de anderhalve week en doet pijn. Wie weet wat dit is en wat ik kan doen ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Gebit
1.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
toevoeging : het plekje is ook hard van structuur
Pieterke
4 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk een aft. Koop Superol bij de drogist of apotheek (kan ook online). Dit smaakt heel vies maar werkt over het algemeen uitstekend. Je moet ermee spoelen.
Na het spoelen spoel je nog even na met alleen water en dan is de vieze smaak weg.
paulus811
4 jaar geleden
Wat ook goed schijnt te helpen is Roosvicee drinken, dat is niet vies.
Ivana
4 jaar geleden
Pyralvex Berna, Is hier speciaal voor. Aanstippen. Verkrijgbaar bij de drogist of apotheek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat betreft waarschijnlijk een aft, een pijnlijk grijswit zweertje in de mond. In principe verdwijnt die met een week of twee vanzelf weer, zonder litteken.
Het kan tot die tijd helpen om voorzichtig te kauwen, geen pittig gekruid eten te consumeren en geen hard eten met scherpe randjes, en geen zure dranken zoals sinaasappelsap te drinken.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding