Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gebruik van mondwater aan te raden?

Over mondwaters hoor ik voor- en tegenstanders. Ik twijfel of het niet ten koste gaat van je algehele gezondheid,. Er zijn zelfs mondhygiënistes die beweren dat het geldklopperij is.

5 jaar geleden
in: Gebit
1.8K
Utrecht
5 jaar geleden
Wat bedoel je met "ten koste gaat van je algehele gezondheid".
Heb je daar aanleiding toe of bronnen van?
joro
5 jaar geleden
@Utrecht, zie http://www.tandartspraktijkwerth.nl/en-nadelen-mondwater/
Elders las ik overigens dat mondwater een goede toiletreiniger is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als jouw mond gezond is is mondwater overbodig. Met gezond bedoel ik dan dat er geen ontstekingen zijn, je geen last hebt van tandplak, en met poetsen alles netjes schoon krijgt.

Maar heb je bijvoorbeeld last van aften, is je tandvlees vaak ontstoken, blijft er ondanks poetsen en flossen of ragen nog van alles tussen je tanden en kiezen zitten, of heb je een of meer wondjes in je mond dan kan het medisch gezien zinvol zijn om mondwater te gebruiken tot die problemen verholpen zijn.
(Lees meer...)
Amadea
5 jaar geleden
Als mondwater iets anders is dan gewoon water, is de bedoeling daarvan dat het bepaalde bacteriën doodt.
Als je geen mondproblemen hebt breng je hiermee de bacterieflora in je mond uit evenwicht. Dat is dus schadelijk. Niet alleen voor je mond, maar inderdaad voor je gezondheid. Alle bacteriën in en op je lijf hebben invloed op elkaar en op je immuunsysteem.
En dat het geldklopperij is, is dus juist als je het onnodig gebruikt.
En in het algemeen is het dus beslist af te raden.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 11 september 2018 18:53: tekst
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding