Wat is de meest voorkomende beugel?

Ik krijg waarschijnlijk binnenkort een Beugel en ben bang voor wat voor een beugel ik krijg

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
1.8K
Amadea
6 jaar geleden
Je zult een beugel aangemeten krijgen die voor jóuw gebit de beste correctie kan geven. Dat hoeft helemaal niet de meest gebruikte soort te zijn....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
overleg het eens met je tandarts/orthodontist.
die kan je er alles over vertellen.
misschien helpt deze link Bronnen:
- www.Allesoverhetgebit.nl
Ritsuka
6 jaar geleden
Bijna iedereen krijgt wel een beugel tegenwoordig, niks engs aan.

Het beste antwoord

Er zijn twee soorten beugels: de vaste beugel en de uitneembare beugel.

Een vaste beugel zit vast aan je tanden of kiezen. Uitneembare beugels zitten niet vast aan je tanden. Hierdoor kun je deze beugels zelf uitdoen tijdens bijvoorbeeld het eten, sporten of het spelen van muziek. Vaak worden uitneembare beugels gebruikt bij het rechtzetten van de boven- en onderkaak. Tegenwoordig worden die erg veel gebruikt.
Het zal echter afhangen van je gebit welke beugel je krijgt.
In het begin lijkt het allemaal een beetje akelig, maar het went snel. Bovendien zijn er tegenwoordig heel veel "beugelbekkies", dus opvallen doet het niet meer.

Iets meer over beugels vind je op:

http://www.beugel.nu/orthodontie/soorten-beugels-2/