Wordt de vergoeding voor kronen naar 23 jaar verhoogd?

Ik was vroeger een keer van de fiets gevallen, en toen brak een deel van mijn tand af. Toen volstond een tijdelijke vulling, maar het is wel handig als ik een kroon op mijn tand krijg.

Ik word volgende maand 18, en mijn vraag is daarom; wordt de vergoeding voor kronen binnen een paar jaar van 18 jaar naar 23 jaar verhoogd of niet? Ik heb ergens in een folder gelezen van wel, maar ik kan er op het internet niks over vinden.

Ik wil graag weten of ik tot mijn 23e nog een vergoeding kan krijgen voor die kroon die ik op mijn tand moet laten zetten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
1.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat zal afhangen van hoe je verzekerd bent.
ronron1212
6 jaar geleden
Extra tandarts verzekering nemen.

Het beste antwoord

Er is geen sprake van een verhoging, maar het is (althans bij een aantal verzekeraars) een bestaande regeling. Indien door een ongeval voor de 18e verjaardag een tand ontbreekt, dan wordt een kroon vergoed als die voor de 23e verjaardag wordt geplaatst.

Kijk goed hoe de regeling is bij je huidige verzekering en let er ook vooral op als je na je 18e verjaardag zelf een zorgverzekering moet kiezen!
Vergoedingen en voorwaarden van zorgverzekeringen en tandartsverzekeringen kunnen elk jaar wijzigen. De tekst van 2017 is dus niet per definitie geldig voor de komende 5 jaar! Als je het nu vergoed kunt krijgen en uitstellen is niet nodig, dan beter nu doen. Het zou zonde zijn als jij straks 22 bent en de verzekeraars net op dat moment hebben besloten om het nog maar tot je 21e te vergoeden.