Is een wortelkanaalbehandeling slecht voor je gezondheid? Als je op het internet surft zie je veel theories dat het nadelig is voor je gezondheid

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
5.3K
Cryofiel
7 jaar geleden
Het NIET uitvoeren van een wortelkanaalbehandeling kan wel eens nog veel slechter zijn voor je gezondheid...

Antwoorden (1)

Elke behandeling heeft voor en nadelen, die ook afhankelijk van de beginsituatie zijn.

Een probleem is dat bij 40% procent van de behandelde tanden na de behandeling een ontsteking blijft of terug is gekomen. (In België: zie wiki)

Een deel van wat je leest wordt waarschijnlijk veroorzaakt door amalgaam vullingen, er zijn andere opties, dus dat scheelt mogelijk veel.

Dan blijft het probleem van een tand zonder wortel over. Dit wordt wel gezien als een dode tand. (bron 2)
Daar is niks aan te doen, behalve dan de tand (of kies) trekken. Dat laatste heeft mijn voorkeur, scheelt veel mogelijk problemen, maar een implantaat of brug is wel wat duurder.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB: Niks doen heeft ook voor en nadelen.