Kun je sushi eten als je een wondje in je mond hebt?

Ik heb vorige week een kies laten trekken. Het heelt goed alleen is het natuurlijk nog niet helemaal dicht. Ik zit nog in de fase dat ik zacht en halfzacht eten eet anders is het te gevoelig. Nu had ik zin in sushi omdat dit lekker zacht is maar ja... rijst... rauwe vis.. en dit met een wond(je) in de mond.. ik weet niet of dat perse verstandig is. Ik heb op Google gezocht maar kon zo niet het antwoord vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
4.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb geen idee of dit kan of mag. Wat ik wel weet id dat rijst de vervelende eigenschap heeft om kleine hoekjes in je mond te kruipen. Dus juist op de plek waar je kies is getrokken wil dan zo'n korrel gaan zitten. Dat is vaak niet zo erg prettig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :-)!

Het beste antwoord

Ja. Overal staat te lezen dat het wondje een paar dagen nadat een kies is getrokken wel zover genezen zou moeten zijn dat je weer zonder probleem alles kunt eten.
Je zou voor de zekerheid je mond na het eten even kunnen spoelen met lauw water waarin je een schepje zout hebt opgelost.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :-)