Tandenknarsen; lang geleden als klein kind deed ik dit en nu weer, is dit te verklaren?

Vraag me af waar het vandaan komt, tandenknarsen en waarom als kind en waarom na jaren niet nu na zoveel jaren weer. Waardoor of waarom gaat iemand tandenknarsen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
1K
Amadea
8 jaar geleden
Onder invloed van spanning. Heb je momenteel meer stress dan eerder?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stress. Zowel geestelijke als lichamelijke stress. Bij mij is het overgegaan toen ik aan de CPAP ging, en het bitje ervoor heb ik zo snel mogelijk aan de kant gegooid, want mijn tanden en kiezen zijn me dierbaar. WAT een bak ellende dat ding in je mond elke nacht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probleem [ook] is dat ik daar nooit aan gedacht, laat staan naar gevraagd heb... Dus de slijtage aan mijn gebit is o.a. dankzij het tandenknarsen, realiseer ik me nu. Vraag echter [om erger te voorkomen] hoe komt het en hoe voorkom ik dit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Magnesium tekort, magnesium(citraat) nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt @Jackd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De tandarts kan een bitje op maat maken om knarsen in elk geval 's nachts te voorkomen. Zelf vond ik dat niet prettig, en ik gebruik het niet meer - knars ook niet meer door de slaaptherapie - maar als de kwaal erger is dan het middel is het toch het overwegen waard.

Antwoorden (1)

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat, als je afgelopen tijd veel stress ervaart. Het tandenknarsen komt door de stress.

Wat ook kan is icm medicijnen (anti-depressiva bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Donthierry
Hoe weet je dit? Heb je hier bronnen voor?