Wat betekenen deze woorden vanuit de tandheelkunde?

Ik heb een verwijsbrief gekregen voor kaakchirurg en hier staan vreemde woorden op wat er aan de hand is met mijn verstandskiezen.
Er zijn er 3 doorgebroken en deze vertonen pockets? Wat betekend pockets.
1 kies is partieel a vue en ligt mediaal gekipt. Wat betekend dit allemaal, ben nieuwsgierig =).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
12.4K

Het beste antwoord

Pockets zijn tussenruimtes.
Partieel is gedeeltelijk.
A vue komt uit het Frans en betekent: te zien.
Mediaal is richting het midden.
Gekipt is scheefstaand.

Dus er zijn drie verstandskiezen doorgebroken, maar deze sluiten niet goed aan bij de ervoor liggende kiezen. Daardoor kunnen zich er etensresten tussen ophopen, die gaan rotten en eerst tandsteen veroorzaken en vervolgens verder bederf.

Eén kies is gedeeltelijk doorgekomen, en die ligt scheef - in de richting van je tong.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

. De pocket, de smalle ruimte tussen het tandvlees en de tanden en kiezen

Toegevoegd na 4 minuten:
partieel:gedeeltelijk
a vue:net te zien