Is het normaal dat een kunstgebit pijn doet?

Ik stel deze vraag namens een kennis. Deze persoon heeft een aantal maanden met een nood-gebit rondgelopen en heeft sinds een week het blijvende kunstgebit. Echter heeft deze persoon Erg veel pijn bij het eten en dan met name in het tandvlees waar de verstandskies heeft gezeten. Moet deze persoon hiermee terug naar de tandarts of is dit een kwestie van wennen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Ik heb dan zelf wel geen kunstgebit maar de bewoners op mijn woongroep wel. Zodra zij hier pijn aankrijgen gaan wij er mee terug want normaal doet dit niet pijn. Dus ga ervanuit dat het bij die kennis ook geen pijn mag doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En anders gewoon voor de zekerheid bellen naar een tandarts of de man die het kunstgebit heeft gemaakt.