Hoe kun je zelf een etsbrug vastzetten (tijdelijk)?

Mijn etsbrug (1 van mijn voortanden) is losgegaan, en mijn afspraak bij de tandarts is pas over een 2 dagen. Hoe kan ik hem zelf het best tijdelijk vast zetten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zal geen echt verantwoord advies zijn, dus ik maak er maar geen antwoord van, maar ik zou het zelf vrees ik proberen met secondenlijm ;-)
Wij maakten vroeger wel vampiertanden van kunstnagels die we met secondenlijm vastzetten, en hoewel dat niet genoeg was om een hele dag te houden, gingen ze toch een paar uur mee, en de tánden hebben er nooit schade van opgelopen. Ik weet alleen niet of je je plaatje er mee verknalt....is twee dagen zonder echt geen optie ? Dat zou ik primair adviseren denk ik ; je moet natuurlijk niet je plaatje naar de gallemiesjes helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen secondenlijm! Als je per ongeluk verkeerd zit kun je het niet meer veranderen!

Antwoorden (1)

Nee, absoluut geen secondelijm! Het materiaal kan beschadigen door de lijm, of de tandarts zal de etsbrug niet makkelijk, of onbeschadigd los kunnen krijgen, en dan heb ik het nog niet eens over de gezondheidsrisico's.
Je bent inmiddels al naar de tandarts geweest zie ik, maar, mocht dit ooit nog een keer gebeuren, wat ik natuurlijk niet hoop, gebruik gewoon kauwgom.
Ik moet wel heel even zeggen dat ik het nogal vreemd vindt dat je niet even tussendoor mocht komen, want ook al is het druk, dit soort dingen, evenals kronen, moeten zeer snel weer vastgezet worden, uit eigen ervaring weet ik dat deze soms na enkele dagen niet meer passen, waardoor er weer aanpassingen gemaakt moeten worden.