Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is deze bleekgel voor tanden nog goed om te gebruiken?

Ik heb bleekgel liggen van opalescence (15%) maar die heb ik al vrij lang niet meer gebruikt. Hij heeft wel altijd in de koelkast gelegen en verpakking(spuitje) is nog dicht. De 'shelf-life' zou, door het in de koelkast bewaren, van 1 jaar naar 2 jaar gaan. Echter, het is nu exact 2 jaar geleden dat ik ze gekocht heb(zag ik net op mijn Ebay account).

Denken jullie dat ik deze nog kan gebruiken? Het lijkt mij dat bleekgel niet kan bederven, enkel de werking zal minder worden gok ik.

Wie kan er wat meer over zeggen? Ik wil graag mijn tanden weer een tintje witter hebben.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
12.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Lijkt me geen probleem, helemaal omdat hij nog niet open is geweest. Als het product luchtdicht is afgesloten en donker is bewaard (dat laatste is sowieso zo in de koelkast: de koelkast is donker als hij dicht zit).
De houdbaarheidsdatum is een indicatie: zo lang moet het in ieder geval bewaard kunnen worden. De datum die op producten staat is dan ook eigenlijk niet de 'houdbaarheidsdatum' maar de 'uiterlijke verkoopdatum'.

Dus gebruik het gerust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding