Wat kan ik doen tegen een terugkerende bruine vlek op mijn tand?

Ik heb een bruine vlek op mijn voortand, het is maar op 1 tand. Ik ben hiervoor al twee keer naar de mondhygiënist geweest en het ging weg nadat ze het ging polijsten. Maar ongeveer na 10 dagen kreeg ik het weer terug. Ik heb het nu voor de derde keer. Wat kan ik doen? Ik rook maar ik drink geen koffie/thee etc. Ik poets met een elektrische tandenborstel.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
6.1K

Het beste antwoord

In mijn optiek is het toch het gevolg van verkeerd poetsen.
Ik had jaren zo'n vlek, elke keer na een bezoek aan de mondhygieniste was hij weg, en na een tijdje kwam hij weer terug, altijd op precies dezelfde plek.

Je poets al elektrisch maar toch niet goed gok ik. Bij mij heeft elektrisch poetsen het probleem volledig getackeld.
Moet ik wel zeggen, elektrisch poetsen met een systeem met een borstel zoals een tandenborstel, dus niet zo'n rond draaiend borsteltje.

Nu ik het geheel overzie is de plek bij mij in een soort "luwte" op een voortand die naast een tand staat die iets schuin staat. Met handmatig poetsen raken de haren gewoon die plek niet.

Ik ga er van uit dat het bij jou ook zo iets is, die ene plek raak je net minder met poetsen, omdat het wat dieper ligt, of achter een randje etc. Dus elektrisch poetsen, met de juiste borstel (moet je mogelijk experimenteren welke dat is voor jou) en die plek extra aandacht geven en heel zorgvuldig poetsen moet het echt oplossen.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

volgens mij is het om het roken en slecht poetsen, waar dus ook te maken heeft met suikers. Weet niet hoe het weggaat maar...