Tandpijn, hoeveel pijnstilling mag ik nemen?

Geweldig. Enorme tandpijn en natuurlijk altijd in het weekend.
Ja ik weet het, ik moet naar de tandarts. Heb net de tandarts gebeld, maar onze eigen tandarts is er niet en ik heb al zo'n enorme fobie, dat ik niet naar een andere tandarts wil.
Dus probeer het maandag nog een keer.

Nu moet alleen deze dag door zien te komen,... Hoeveel paracetamol/ibuprofen mag ik in combinatie nemen? Of mag niet in combinatie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
20.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees wel goed in de bijsluiter van de ibuprofen want de combinatie met bepaalde medicijnen die je eventueel gebruikt moet je oppassen.

Antwoorden (2)

Paracetamol werkt alleen pijnstillend en koorstverlagend. Ibuprofen werkt pijnstillend, koorstverlagend en ontstekingsremmend. Bij een tandvleesontsteking kan daarom beter ibuprofen gebruikt worden vanwege de ontstekingsremmende eigenschappen. Blijkt echter dat deze ibuprofen onvoldoende pijnstilling geeft dan mag hierbij paracetamol worden gebruikt. Let wel op de dosering, daar bij combineren van deze middelen men niet meer uit mag gaan van de maximum dosering van 6 tabletten paracetamol, omdat men dan ook al een bepaalde dosis van de ibuprofen heeft ingenomen. 2 tabletten paracetamol naast de ibuprofen is geen enkel bezwaar en zelfs aan te raden indien er onvoldoende pijnstilling optreedt.

Je zou bv kunnen gaan voor 400 à 600mg ibufrofen en 500mg paracetamol 3 à 4x dag,maar dit toch zo kort mogelijk beperken in tijd:dus zo vlug mogelijk naar tandarts.In België heb je tandartsen in zondagdienst,weet niet hoe het in Nederland is.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wie zegt dat het tandvlees ontsteking is? Of überhaupt een ontsteking?
Neem een tablet van 500 mg. paracetamol om de drie uur. Dat is toegestaan en het minst slechte. Neem géén Ibruprofeen ondanks de goede bedoelingen van iedereen.
Het medicijn heeft een verwoestende invloed op je nieren , en dat is niet fijn.
Succes, en morgen naar de tandarts.