als je denkt dat je een gaatje hebt in je voortand omdat je een beugel hebt kan dat gaatje weg gehaald worden dan

uitleg:
ik denk heel soms dat ik een gaatje heb, maar als het nou echt zo is kan ik het dan weg laten halen?en kost dat geld? en Kan het ook weg gehaald worden bij alle tanden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
4.1K

Antwoorden (1)

Als je denkt dat je een gaatje hebt, en je hebt ook daadwerkelijk last van je tand kun je altijd gewoon even langs je eigen tandarts gaan om dit te laten controleren.
Het ligt er aan hoe je verzekerd bent, hier durf ik niet zo goed over mee te praten daar ik alles vergoed krijg (medisch geval).

Ook spreek ik uit ervaring als ik zeg dat je tanden gewoonweg gevoeliger zijn met een beugel, omdat er gewoon van alles mee gebeurd, ze komen "los" te zitten, gaan schuiven en zo komen de wortels soms ook een stukje open te liggen, waardoor je als je bijv. een glas koud water drinkt of een zuur snoepje eet, dit extra effect heeft op je tanden...
Wacht het gewoon even af en mocht de pijn echt in de weg gaan zitten, bellen met je tandarts kan sowieso geen kwaad.