mogelijkheden om gezonde maar lelijke voortanden te laten vervangen?

Ik had een vraag waar ik maar geen antwoord op kan vinden.

Ik ben alles behalve tevreden over mijn 4 voortanden. Ze zijn gezond, maar ik heb al jaren problemen met de vorm ervan. Ze zijn lelijk en ik heb zelfs met praten er last van. Ik durf ook niet eens meer te glimlachen naar mensen. En dat al jarenlang! Heb ook enorme stress daarvan. Ik heb een lange tijd een beugel gehad, dus ze staan nu dus recht, ik hoef dus niet alles te laten vervangen, maar het is en blijft de vorm van de voortanden die mij blijft irriteren. Een beugel veranderd dat namelijk niet. Mijn voortanden zijn enorm groot en de tanden daarnaast weer enorm klein. Nu is mijn vraag welke mogelijkheden er zijn om die tanden te laten vervangen. Implantaten bijvoorbeeld. Nu heb ik het idee dat tandartsen uit principe geen gezonde tanden willen trekken, maar we zitten in 2013. Hoe moet je hiermee te werk gaan. Ik wil mooie tanden, de enige manier is om ze te laten vervangen, dus niet het hele gebit, maar een gedeelte van het bovengebit. Het kan toch niet zo zijn dat dat niet mogelijk is?

Kan iemand me misschien hier meer over vertellen? Ik ben radeloos.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
9.5K

Antwoorden (5)

Het kan wel ,maar de kosten zul je zelf moeten dragen ,ook kun je je voortanden laten afslijpen als ze te groot zijn.
Dat je ontevreden bent over je tanden als ze gezond zijn is echter niet daarmee opgelost ,je kunt beter werken aan je zelfbeeld,en je niet door je uiterlijk laten lijden (leiden),Gezonde tanden zijn niet vanzelfsprekend ook als ze niet aan je ideaalbeeld voldoen. implantaten zijn en blijven vervangingsprothese voor je eigen gebit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt facings nemen. dan wordt een deel van de tanden weggeschuurd en daarop worden met een soort kunsthars porseleinen voorkantjes gezet. Je ziet het vaak bij beroemde Nederlanders, allemaal hetzelfde gebit. Net als bij vele Amerikanen op tv.
En dan heb je gelijk de clou: bij iedereen wordt alles hetzelfde. Bovendien worden de echte tanden beschadigd door de behandeling. Als je dat er voor over hebt, plus de kosten, niet niks, dan kan je er voor gaan. maar misschien is het beter te blijven dromen en gewoon jezelf te blijven. Je kunt het niet meer terugdraaien immers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is zeker mogelijk.

Alles is mogelijk, als je maar betaalt.

Je kunt alles laten trekken en een gebit nemen of implantaten.
Of alles laten afslijpen en facings nemen.
Of je tanden laten bleken.

De keus is aan jou.

Meestal moet je daarvoor zijn bij commerciële tandzorginstellingen.
Hier is daar een voorbeeld van, maar er zijn er genoeg.
Met voor en na - foto's.
Met schitterende resultaten.
Met NIET een prijsopgave.
Wel met een gratis intakegesprek.

http://cdctandzorg.rtrk.nl/?scid=20760&kw=7230357&pub_cr_id=17957835550
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zonde om gezonde tanden te laten trekken! Ikzelf had twee over elkaar staande voortanden, konijnenlook zeg maar..hihi. Ongelijk en de ene bruin verkleurd. Vorig jaar augustus heeft mijn nieuwe tandarts in 1 afspraak de boel wit en gelijk gekregen. De grotere is bijgeslepen en over de bruine is een facing geplaatst.
Facings zijn er van porselein (peperduur) en van composiet (wat ook voor vullingen wordt gebruikt) . Mijn composiet facing kostte 75 euro en werd ook nog door de verzekering gedekt. Er wordt een laagje over je eigen tand aangebracht en het is volledig pijnloos. Ik stond binnen een half uur weer op straat met letterlijk big smile.
Overleg met de tandarts!
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan een en ander niet gecorrigeerd worden met een beugel?

Zoals al eerder opgemerkt kunnen ook facings een oplossing zijn. Met facings kun je echt een mooi resultaat bereiken. Zie bijvoorbeeld de bijgevoegde foto.